Nazwa
To pierwsze rzeczy, z którymi potencjalni się spotykają po zauważeniu firmy. A w myśl powiedzenia „pierwsze wrażenie robi się tylko raz” warto, żeby nazwa i logo firmy prezentowały się jak najlepiej.
Warto najpierw zacząć od nazwy. W latach 90. bardzo popularne było stosowanie końcówek „el” lub „pol”, ale aktualnie może to kojarzyć się z małą firmą o lokalnym zasięgu, co niezbyt sprzyja rozwijaniu swojej działalności i poszukiwaniu poważnych kontrahentów w przyszłości. Można się zainspirować wyrazami obcymi, ale też wcale nie musisz – dobrym pomysłem jest też zainspirowanie się rodzimym językiem lub wymyśleniem zupełnie abstrakcyjnej nazwy.
Najważniejsze jest jednak to, by nazwa wywierała taki efekt i powodowała takie emocje, jakich oczekujemy. Dobrym pomysłem jest wymówienie jej co najmniej kilka razy na głos, żeby się przekonać, czy na pewno dobrze brzmi, a także skonsultowanie jej ze swoimi znajomymi, którzy szczerymi uwagami z pewnością pomogą w wyborze.
Identyfikacja graficzna
Do identyfikacji graficznej zaliczają się logo, najczęściej używane kolory oraz wzory wszelkich materiałów, które będą przedstawiane klientom. Wszystkie te aspekty powinny zostać przemyślane i dzięki swojej symbolice oraz wrażeniom, które będą wywoływać u klientów, przekazywać charakter oraz misję firmy.
Logo i kolory warto pozostawić doświadczonym marketingowcom i grafikom, którzy zaznajomieni z wszelkimi zasadami dotyczącymi designu będą w stanie zaproponować skuteczne i odpowiednie warianty identyfikacji graficznej.
Warte uwagi są także wszelkie materiały, które mogą być dołączane klientom do dokumentów czy broszur informacyjnych. Na przykład teczka w kolorach i z logiem firmy z pewnością pokażą, że przedsiębiorstwo jest profesjonalne i poważnie traktuje swoich klientów. Może ją zaprojektować grafik, a wydrukowanie jej można zlecić drukarni hurtowej, takiej jak drukarniaonline.pl.
Aktywność w internecie
Posiadanie strony internetowej pełniącej funkcję wizytówki firmy to nie wszystko. Oprócz tego warto, żeby witryna była odpowiednio zaprojektowana, by przyciągała internautów, a także jej optymalizacja powinna być na wysokim poziomie. Warto także być aktywnym w mediach społecznościowych.