Kiedy przed laty, 1 października 1871 r. uroczyście otwierano linię kolejową Wrocław – Strzelin, kursowały tu trzy pary pociągów na dobę zatrzymując się jedynie w Boreczku. Linia ta stanowiła pierwszy fragment inwestycji realizowanej przez prywatne przedsiębiorstwo „Koleje Górnośląskie”, która zakończyła się w roku 1875 łącząc Wrocław z Międzylesiem przez Kłodzko. Większość prac wykonywali jeńcy francuscy wzięci do niewoli podczas wojny prusko – francuskiej z lat 1870 – 71. Po upaństwowieniu uruchomiono też połączenia Strzelin – Kondratowice – Niemcza w roku 1884 oraz Strzelin – Głęboka – Otmuchów w 1910 r. Obiektu dworcowe były wówczas symbolem postępu i gospodarności włodarzy miejskich, a sama stacja przyczyniała się do rozwoju miasta i regionu. Stwarzało to nowe perspektywy największym gałęziom tutejszego przemysły, czyli kopalni granitu, cukrowni i rolnictwu.
Niestety lata świetności kolej ma już za sobą. Dworzec w Strzelinie to stary i zaniedbany obiekt szpecący wizerunek miasta. Ponure i odrażające przejście podziemne skutecznie odstrasza każdego, kto chciałby zgodnie z przepisami przejść od budynku stacji na perony. Większość pasażerów wybiera zatem przejście przez tory, pomimo widniejącego na tablicy zakazu. Ile jeszcze stać będzie stara, drewniana wiata na peronach, nie wiadomo. Widać natomiast, że jej stan jest opłakany.
Mało kto z mieszkańców wie, że linia Wrocław Główny - Lamowice - Strzelin - Kłodzko Główne - Międzylesie - granica państwa oznaczona nr C-E 59 zaliczona została do linii kolejowych państwowego znaczenia oraz objęta jest Umową AGTC. Umowa ta ustala wymagane parametry techniczne, jak np. maksymalna prędkość dla pociągów towarowych 120 km/h i 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz dopuszczalny nacisk na oś 221 KN. PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej modernizacji linii kolejowej na odcinku Wrocław Główny – Międzylesie w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej C-E 59 Międzylesie –Wrocław – Kostrzyn – Szczecin, przygotowanie dokumentacji przedprojektowej - Etap I ”. Czy w ramach projektu przewidziano też remont budynków i infrastruktury stacji – nie udało się nam jeszcze ustalić.
W wielu krajach ponownie odkrywa się nowe zastosowania kolei, jako taniego środka transportu. Grupa PKP ma szansę zakończyć ten rok najlepszym w historii wynikiem finansowym. Może więc już niedługo dworzec stanie się prawdziwą wizytówką miasta ?