W spotkaniu uczestniczył między innymi radny Stanisław Jakubiec.
Powstaje strategia promocji miasta i gminy. Co Pan na to?
- Cieszę się, że wreszcie w naszej gminie jest tworzony taki dokument. W moim przekonaniu przy jego opracowywaniu powinny uczestniczyć szerokie rzesze mieszkańców Strzelina, przedstawiciele organizacji społecznych i grup zawodowych, bo od skutecznie i trafnie wybranej formy promocji i jej kierunków w dużym stopniu zależy nasza przyszłość.
Jak Pan wyobraża sobie skuteczną promocję naszego miasta i gminy?
- W moim przekonaniu, jak i koleżanek i kolegów z organizacji pozarządowych, w których pracuję;oferta promocyjna dla inwestorów krajowych powinna zawierać informacje o poziomie życia mieszkańców gminy, przyjaznej atmosferze miasta, możliwościach spędzania wolnego czasu, walorach turystycznych i krajobrazowych oraz, co bardzo istotne, wysokim poziomie bezpieczeństwa publicznego. Natomiast w zestawie promocyjnym dla inwestorów zagranicznych powinny się znaleźć zapisy mówiące o ilościowej ofercie siły roboczej, dostępności terenów pod inwestycje, cenach gruntów, zaopatrzeniu w energię oraz ulgach podatkowych. Opracowane kryteria do analizy potencjału miasta przyjaznego dla osób osiedlających się w naszej gminie powinny moim zdaniem opierać się o informacje z zakresu zjawiska pozytywnego dla Strzelina, czyli postępującego rozwoju gospodarczego, dobrej infrastruktury, bliskości do aglomeracji wrocławskiej, do której Strzelin przystąpił w 2002 roku, walorów turystycznych południowej części gminy oraz bogatej oferty terenów przeznaczonych pod budownictwo jednorodzinne.
Dziękuję za rozmowę