Czym właściwie są gadżety reklamowe?
Pod tym hasłem kryją się wszelkiego rodzaju drobne upominki: długopisy, smycze, czekoladki, notesy, kalendarze, magnesy, i wiele innych. Drukarnie internetowe posiadają w swojej ofercie różnorodne produkty, a także proponują skuteczne technologie i techniki, dzięki którym specjalista od reklamy będzie w stanie przekazać w praktyczny sposób logo marki.
Naczelnym zadaniem gadżetów reklamowych, którymi są kubki reklamowe, teczki dwu- i jednobiegowe, zakładki, ołówki, breloczki do kluczy czy karmeli z nadrukiem, jest budowanie wizerunku marki. Kształtowanie świadomości konsumentów, że na rynku istnieje ktoś, kto jest w stanie sprostać ich potrzebom. Dzieje się tak dzięki przyjaznej formie przekazu - nadruk zdobiący upominki promocyjne to subtelny dodatek, nie kolejna, krzykliwa próba wywarcia reakcji klienta.
Tworzenie skojarzeń z marką łączą się z praktycznym i funkcjonalnym zastosowaniem. Konsument niechętnie sięgnie po coś, co ma przekazać mu suche informacje o firmie. Z ciekawością jednak zerknie na ładny kalendarz do planowania, stylowy długopis przy podpisaniu umowy, czy paczkę zapałek, gdy planuje zapalić papierosa.
Król ceramiki reklamującej firmę
Wymieniając różne rodzaje gadżetów reklamowych wspominano o jednym z bardziej charakterystycznych i trwalszych nośników logo. Chodzi o kubki reklamowe, takie jak w ofercie firmy Reklamowe24 na gadzety-reklamowe.com.
Wykonane z ceramiki stanowią wyzwanie dla drukarni, aby skutecznie nanieść logo na powierzchnię i zabezpieczyć są przez ścieraniem w zmywarkach i podczas użytkowania. Do tego celu wykorzystuje się dwie popularne techniki: nadruk bezpośredni i kalkomanię ceramiczną.
Nadruk bezpośredni znaczącą obniża koszty i wykazuje większą trwałość. Wypalanie dokonane w temperaturze blisko 800°C sprawia, że czyszczenie ich w zmywarkach nie sprawia większych problemów ani nie stanowi zagrożenia dla logo. Największych ograniczeniem w tym wypadku jest narzucona kolorystyka - brak możliwości posługiwania się pełną paletą barw, co może negatywnie wpłynąć na komunikację wizualną marki.
Kalkomania ceramiczna z kolei wykorzystuje środek pośredni, jakim jest sitodruk pośredni. Dzięki odpowiednio przygotowanej kalce drukarnie są w stanie szybko i wiernie przenieść przygotowaną grafikę, w dodatku zachowując bogatą kolorystykę.
Istnieją jeszcze inne techniki pozwalające nanosić fotografie i napisy na kubki o wykonane z metalu lub tworzywa. Można także stosować pozłacanie i platynowanie powierzchni, aby nadać im wyjątkowego charakteru. Można także zdobić talerze, filiżanki, szklanki, kufle czy szybki w ramkach na zdjęcia. Możliwości istnieje nieskończona ilość. Ich skuteczność i różnorodność zależy w dużej mierze od budżetu i pomysłowości, ponieważ dzisiejsza technologia stawia coraz mniejsze granice dla reklamodawcom i projektantom.