Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Strzelin
Groźny pomnik

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Rada miasta zniosła uchwałę z roku 1993, nadającą drzewu przy ulicy Wojska Polskiego miano pomnika przyrody. Teraz znajdujący się w fatalnym stanie dąb będzie można wyciąć.

Pomnik ustanowiony był uchwałą rady z 1993 roku. Jak podano w uzasadnieniu, powodem zniesienia jest zapewnienie bezpieczeństwa powszechnego, gdyż obecny stan drzewa powoduje zagrożenie dla życia i mienia. Decyzja umożliwia wycięcie go, a zatem jego los jest przesądzony.

Konieczność wycięcia drzewa zagrażającego otoczeniu może spotkać każdego właściciela posesji. Mieszkańcy, którzy chcą pozbyć się drzewa ze swojej działki, muszą odpowiedni wniosek złożyć u wójta lub burmistrza. Do wydania zezwolenia wycięcia drzew i krzewów z nieruchomości należących do gminy uprawniony jest starosta. W wyjątkowym przypadkach, gdy nieruchomość znajduje się w rejestrze zabytków, osobą odpowiedzialną jest wojewódzki konserwator zabytków.

Właściwie sporządzony wniosek powinien zawierać: dane posiadacza nieruchomości, tytuł prawny do władania nieruchomością potwierdzony np. wypisem z rejestru gruntów lub umową dzierżawy, nazwę gatunku drzewa lub krzewu, przyczynę i termin zamierzonej wycinki oraz wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy lub obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm. Zezwolenia nie wymaga wycinka drzew, których wiek nie przekracza 5 lat oraz drzew owocowych.

Na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Strzelinie możemy znaleźć informacje, dotyczące procedury występowania o zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów w wypadku, gdy wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości. Druk wniosku pobrać można w biurze obsługi interesanta w pokoju nr 20 na parterze budynku.

Jak doradzają pracownicy magistratu, podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy. W przypadku posesji stanowiącej współwłasność, wniosek musi być potwierdzony przez współwłaściciela, zaś przy braku kompletu wymaganych dokumentów osoba zostanie wezwana do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Strzelinie. Postępowanie trwać może do 30 dni.


RH



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 20 kwietnia 2024
Imieniny
Agnieszki, Amalii, Czecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl