Nowoczesne standardy obsługi klienta, zasady obsługi telefonicznej i bezpośredniej, a także tak ważna umiejętność, jaką jest asertywność w kontakcie z klientem – były głównymi tematami kolejnego już szkolenia dla mikro i małych przedsiębiorstw, zorganizowanego w środę, 22 kwietnia, w sali konferencyjnej starostwa powiatowego. Było ono adresowane do osób związanych ze sprzedażą produktów i usług w firmie, jak również do właścicieli firm. Frekwencja przerosła oczekiwania organizatorów, jednak trudno się dziwić, bowiem to nie tylko szkolenie bezpłatne, ale przede wszystkim przygotowujące pracownika do jego najważniejszej roli – kontaktu z klientem.
Znakomicie przeprowadzone przez przedstawicieli Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości zajęcia, mające formę nie tylko prelekcji, ale też warsztatów, pozwalają poznać podstawy prawidłowego kontaktu z klientem. Dają również możliwość nabycia umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących, kiedy trzeba klientowi odmówić albo w sposób taktowny, lecz zdecydowany, postępować z odbiorcą „agresywnym”. Prowadząca zajęcia Viola Sulima przekonywała słuchaczy, że rolą obsługi jest poznanie potrzeb klienta, dzięki właściwej jakości słuchania, zadawaniu pytań we właściwej formie, wykorzystując odpowiedni sposób mówienia i zachowania.
Niemniej ważne od pierwszego wrażenia jest końcowe pozytywne wrażenie, dlatego odpowiednio przygotowany pracownik zakończy kontakt z klientem równie profesjonalnie, jak ją rozpoczął. Ma to zasadnicze znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku firmy czy instytucji, ale również oczekiwanych wyników prowadzonej działalności.
To kolejne z cyklu bezpłatnych szkoleń, jakie dla małych przedsiębiorstw zorganizowało starostwo powiatowe w Strzelinie, korzystając z oferty Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Jest to oferta skierowana przede wszystkim do małych firm, których nie stać najczęściej na kierowanie pracowników na kosztowne i czasochłonne szkolenia. Jednak podnoszenie jakości działania takich przedsiębiorstw przekłada się na wzrost aktywności gospodarczej na terenie powiatu oraz zmniejszenie bezrobocia.