Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Strzelin
Alkohol tylko dla pełnoletnich

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
„Pozory mylą, dowód nie” – to hasło rozpoczętej właśnie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej, pod patronatem Komendanta Głównego Policji, której partnerami są Policja i Związek Browary Polskie. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.

Alkohol i stosunkowo łatwy do niego dostęp to jedna z przyczyn zjawisk patologicznych i problemów społecznych. Niestety łatwy dostęp do promili mają też osoby poniżej 18. roku życia. Ten problem dostrzega większość z nas.

Żeby kupić alkohol, nastolatki stosują różne metody: poważny ubiór, pomoc dojrzale wyglądającego kolegi czy przekonywanie sprzedawcy, że dowód mają, ale zostawili w domu. Stąd hasło kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”.

Organizatorzy chcą przypomnieć handlowcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Ważne jest, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol. Bowiem od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom poniżej 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności (wydawane są na 5 lat). Do roku 2001 funkcjonowały tymczasowe dowody osobiste, które wyraźnie odróżniały się od tych wydawanych osobom dorosłym. Jednak od ponad ośmiu lat w polskim prawie nie ma nawet pojęcia dowodu tymczasowego.

Wsparciem dla prowadzonych działań będzie symbol „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, który od lipca pojawi się w spotach reklamowych piwa produkowanego w Polsce przez browary zrzeszone w związku. Ten sam przekaz pojawi się również na materiałach kampanii „Pozory mylą, dowód nie”. W ramach kampanii policjanci w całej Polsce będą docierać do punktów sprzedaży napojów alkoholowych i przypominać o obowiązujących przepisach regulujących zasady sprzedaży trunków. Do sprzedawców trafią też plakaty, ulotki i naklejki z hasłem przewodnim akcji.


RH



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Środa 8 maja 2024
Imieniny
Kornela, Lizy, Stanisława

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl