Do wspólnej rozmowy zaproszono Zbigniewa Szczygła, członka zarządu województwa dolnośląskiego oraz posła na sejm Norberta Rabę.
Sympatycy PO głównie skoncentrowali się wokół tematu remontu dróg w naszym powiecie i problemów związanych z drogą 395. Wicemarszałek informował, że zaplanowany już został remont tej trasy, ale tylko na odcinku od ronda w Żernikach Wrocławskich po zjazd Krajków na autostradę A4. Szerokość (7m) i nośność mają być dostosowane do obowiązujących norm. Na wysokości miejscowości zostały zaplanowane chodniki. Wspomniana została również kwota 50 mln, która została zabezpieczona na realizację zadania w budżecie województwa. Nie znana jest jednak dokładna data rozpoczęcia prac remontowych. Zaproszony gość poinformował, że pełna dokumentacja zostanie oddana w marcu przyszłego roku. Zbigniew Szczygieł przewidywał, że do realizacji projektu dojdzie w lipcu 2010 r. W podobnym czasie ma przebiegać także remont ul. Ząbkowickiej. To zadanie inwestorskie przejął powiat.
Rozmowa traktowała również o głównych sprawcach zniszczenia dróg powiatowych, czyli kopalniach, które przewożą samochodami ciężarowymi kruszywo na budowę obwodnicy wrocławskiej. Na 1 km drogi potrzeba 50 ton kruszywa. Radni pytali o możliwość ustawienia w strategicznych miejscach wag, mierzących ciężar samochodów, np. przed wyjazdami z kopalń. Niestety waga jest tylko jedna. Za to nie brakuje w województwie dolnośląskim kopalń. Obecnie jest ich 260, a wkrótce będzie więcej. Na przyszły rok wydano 13 koncesji.
Omówiono również możliwość przewożenia TIR -ów koleją. Taki zabieg byłby jednak opłacalny tylko na długich trasach i musiałyby go poprzedzić spore inwestycje w infrastrukturę kolejową.