Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Strzelin
Pracownia przyrodnicza już otwarta

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Szkoła Podstawowa nr 5 w Strzelinie może pochwalić się nową pracownią przyrodniczą. Będą się tam odbywały zajęcia z przyrody i matematyki. Pracownia powstała w ramach projektu „Pracownia przyrodnicza w każdej gminie”.
Pracownia przyrodnicza już otwarta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Pracownia przyrodnicza już otwarta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Pracownia przyrodnicza już otwarta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Pracownia przyrodnicza już otwarta
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Na początku uroczystego otwarcia pracowni dyrektor Małgorzata Ratajczak przywitała zaproszonych gości i w skrócie opowiedziała o projekcie. Głos zabrali także burmistrz Jerzy Matusiak oraz poseł Norbert Raba. Obaj pogratulowali „piątce” nowej pracowni oraz wyrazili nadzieję, na wychowanie przyszłych zwycięzców olimpiad przyrodniczych.

Uczniowie w nowej pracowni zaprezentowali doświadczenia, które będą wykonywać podczas zajęć. Zaproszeni goście byli pod dużym wrażeniem. Na koniec uroczystości w sali gimnastycznej odbyła się część artystyczna. Zebrani obejrzeli przedstawienie pt. ,,Las - dom zwierząt”. Sztukę napisała B. Jankowska.

- Wyniki diagnoz edukacyjnych wskazują na braki w wykorzystywaniu przez polskich uczniów wiedzy w praktyce, twórczego rozwiązywania problemów i zadań matematycznych. Istnieje konieczność kształtowania kompetencji kluczowych, w tym samodzielnego myślenia i rozumowania matematycznego - mówi koordynator projektu Joanna Kwiatkowska. Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020 roku, a także krajowe strategie sektorowe, zakładają zwiększenie liczby osób studiujących na kierunkach matematyczno-przyrodniczych i technicznych.

W ramach projektu „Pracownia przyrodnicza w każdej gminie” Szkoła Podstawowa nr 5 pozyskała nowoczesną klasopracownię, w której odbywać będą się zajęcia z przyrody i matematyki. Celem głównym projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji, zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych- podnoszenie jakości procesu kształcenia, wspieranie indywidualnych zainteresowań i zdolności każdego ucznia ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kluczowych poprzez realizację programów rozwojowych na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych, a także wdrażanie przyjętych rozwiązań do praktyki szkolnej- o celach projektu mówiła koordynator Joanna Kwiatkowska.

- W ramach projektu prowadzone będą dwa koła przyrodnicze i zajęcia matematyczne na różnym poziomie. Dla dzieci, które będą miały kłopoty w nauce, prowadzone będą zajęcia wyrównawcze, natomiast dla uczniów z zainteresowaniami przyrodniczymi i matematycznymi będą ćwiczenia rozwijające ich zainteresowania – dodaje dyrektor Małgorzata Ratajczak. Dodatkowo uczniowie będą mogli otrzymać pomoc psychologiczną i wsparcie od tutora. Jest to jedyna taka pracownia w gminie Strzelin, dlatego uczniowie z innych szkół również będą mogli z niej korzystać. W programie udział bierze 118 szkół z województwa dolnośląskiego, w tym szkoły w Prusach i w Przewornie.

W szczególności projekt ten umożliwi uczniom prowadzenie i obserwację eksperymentów z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Istotna dla szkół biorących udział w tym projekcie jest także możliwość korzystania z platformy edukacyjnej stanowiącej wirtualne środowisko nauczania – uczenia się, pracy własnej i zespołowej, tworzenia i wykorzystania materiałów edukacyjnych oraz administrowania procesem kształcenia.

Na wyposażenie nowej pracowni w „piątce” składają się multimedia, które pozwolą na wizualizację przebiegu i wyników prowadzonych eksperymentów, a także interaktywne systemy informatyczne umożliwiające bieżące i efektywne sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów. - Na ławkach znajdują się komputery, jest również tablica interaktywna i mnóstwo przyrządów do eksperymentów. Doświadczenia będzie można przepracować w pracowni, ale także na zewnątrz - opowiada dyrektor szkoły. Warunkiem otrzymania wyposażenia oprócz opracowania przez szkołę programu rozwojowego było przygotowanie sali pod pracownię przez organ prowadzący. W „piątce” na pracownię zamieniono dawną kotłownię.


Radosław Kwiatkowski



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl