Celem programu jest przygotowanie do świadczenia nowych usług nastawionych na ułatwienie współpracy interesanta z urzędem, polegających na załatwianiu niemal wszystkich spraw administracyjnych przez Internet, bez potrzeby wychodzenia z domu.
Tradycyjne formularze papierowe zostaną uzupełnione o specjalnie przygotowane formularze elektroniczne. Załatwienie spraw w nowo oferowanej usłudze będzie wiązało się z posiadaniem przez osoby podpisu elektronicznego, który będzie uprawniał do złożenia wniosku na nowej platformie internetowej. Aby ułatwić dostęp do programu, podpis będzie można otrzymać w naszym urzędzie.
W ramach programu zrealizowano niezbędne zadania, takie jak wymiana sieci elektryczno – logicznej, przebudowa nowego pomieszczenia serwerowni oraz wyposażenia w niezbędny sprzęt i oprogramowanie. Ponadto, zakupiono przygotowane do tego urządzenie skanujące służące do przyjmowania dokumentów i wprowadzania do elektronicznego systemu obiegu dokumentów.
Od stycznia, prowadzone są dalsze prace wdrożeniowe, szkoleniowe oraz elektroniczny obieg dokumentów. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu w ramach Priorytetu nr 2 „Rozwój społeczeństwa informacyjnego na Dolnym Śląsku (Społeczeństwo Informacyjne)” Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.