Strzelińska komenda po remoncie
W tym roku Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji sfinansowało generalny remont budynku, na który przeznaczono około milion złotych. Funkcjonariusze Komendy Powiatowej policji w Strzelinie długo czekali na realizację tego zadania.
- To była niezbędna inwestycja, kontynuacja wcześniejszych działań, w ramach których wymieniliśmy elewację, ocieplenie ścian, stolarkę okienną, a także instalację elektryczną i centralne ogrzewanie. Odnowa siedziby poprawi warunki pracy policjantów i pracowników policji, ale przede wszystkim da nam możliwość komfortowej obsługi interesantów – mówi Komendant KPP Strzelin, podinsp. mgr Tomasz Morawiecki.
Przez 5 miesięcy wykonawcy przebudowali w całości m.in. pokoje służbowe policjantów znajdujące się na parterze budynku, pomieszczenia dla osób zatrzymanych oraz biuro kierownika jednostki. Wejście do siedziby zostało przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Utworzono także nowy punkt recepcyjny. W komendzie wymieniono na nową instalację: wodną, sanitarną, centralnego ogrzewania oraz elektryczną i przeciwpożarową. Funkcjonariusze zadbali o przebudowę tzw. Sali Pamięci, w której niedługo można będzie oglądać wystawę różnego rodzaju eksponatów.
Jednym z celi remontu było podniesie poziomu bezpieczeństwa osób zatrudnionych oraz pełne odizolowanie zatrzymanych od innych ludzi przebywających w budynku. Aby spełnić te oczekiwania realizatorzy zadania zastosowali nowoczesne rozwiązania, dodatkowo wprowadzono specjalne systemy zabezpieczeń i nadzoru.
Policjanci nie będą jednak świętować, bowiem nie jest to ostatni etap remontu. Część prac zaplanowana jest na kolejne lata.