Pierwszego dnia była to część humanistyczna, a drugiego matematyczno – przyrodnicza. W Strzelinie do sprawdzianu przystąpili trzecioklasiści z trzech gimnazjów znajdujących się na terenie miasta.
W Prywatnym Gimnazjum „Slavia” egzamin pisało 10 uczniów, gdyż tyle osób liczy cała klasa trzecia. Od zdających dowiedzieliśmy się, że tematem przewodnim w części humanistycznej było dorastanie. - Temat ściśle związany z młodzieżą, a więc z nami – mówi tuż po wyjściu z sali egzaminacyjnej trzecioklasistka Karolina Kudzia. - Dla mnie nie sprawiał on większych trudności. Jednak zdarzały się zadania, nad którymi musiałam nieco dłużej pomyśleć – kontynuuje dziewczyna. Dla Karoliny zaskoczeniem była forma wypracowania. Spodziewała się rozprawki, a trzeba było napisać charakterystykę. - Mam nadzieję, że nie wypadnę najgorzej. Dałam z siebie wszystko i jestem zadowolona – mówi.
Zdaniem Klaudii Rykiety teksty do zadań zamkniętych były ciekawe i łatwo można było znaleźć w nich odpowiedzi na pytania. - Większą trudność sprawiały zadania otwarte, które wymagały dodatkowej wiedzy, nie tylko związanej z tematem – mówi Klaudia, trzecioklasistka ze „Slavii”. - A wypracowanie dotyczyło dwóch lektur - „Syzyfowych prac” i „Kamieni na szaniec”. Myślę, że jeśli ktoś przeczytał chociaż jedną z tych książek nie miał większego problemu. Jednak muszę przyznać, że sam temat mógł trochę przerazić.
Jak informuje Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie „egzaminu gimnazjalnego nie można nie zdać. Liczba uzyskanych punktów nie ma wpływu na ukończenie szkoły. Nawet wówczas, gdy wynik będzie zerowy, gimnazjalista ukończy szkołę pod warunkiem, że w wyniku klasyfikacji końcowej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyska oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej. Wynik egzaminu gimnazjalnego ma znaczenie zarówno informacyjne, jak i selekcyjne. Jest brany pod uwagę przez szkoły ponadgimnazjalne przy przyjmowaniu uczniów do tych szkół”.