Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Strzelin
Egzamin z dorastaniem w tle

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Przez dwa dni, 22 i 23 kwietnia uczniowie klas trzecich gimnazjów w całej Polsce pisali egzamin sprawdzający ich wiedzę i umiejętności.

Pierwszego dnia była to część humanistyczna, a drugiego matematyczno – przyrodnicza. W Strzelinie do sprawdzianu przystąpili trzecioklasiści z trzech gimnazjów znajdujących się na terenie miasta.

W Prywatnym Gimnazjum „Slavia” egzamin pisało 10 uczniów, gdyż tyle osób liczy cała klasa trzecia. Od zdających dowiedzieliśmy się, że tematem przewodnim w części humanistycznej było dorastanie. - Temat ściśle związany z młodzieżą, a więc z nami – mówi tuż po wyjściu z sali egzaminacyjnej trzecioklasistka Karolina Kudzia. - Dla mnie nie sprawiał on większych trudności. Jednak zdarzały się zadania, nad którymi musiałam nieco dłużej pomyśleć – kontynuuje dziewczyna. Dla Karoliny zaskoczeniem była forma wypracowania. Spodziewała się rozprawki, a trzeba było napisać charakterystykę. - Mam nadzieję, że nie wypadnę najgorzej. Dałam z siebie wszystko i jestem zadowolona – mówi.

Zdaniem Klaudii Rykiety teksty do zadań zamkniętych były ciekawe i łatwo można było znaleźć w nich odpowiedzi na pytania. - Większą trudność sprawiały zadania otwarte, które wymagały dodatkowej wiedzy, nie tylko związanej z tematem – mówi Klaudia, trzecioklasistka ze „Slavii”. - A wypracowanie dotyczyło dwóch lektur - „Syzyfowych prac” i „Kamieni na szaniec”. Myślę, że jeśli ktoś przeczytał chociaż jedną z tych książek nie miał większego problemu. Jednak muszę przyznać, że sam temat mógł trochę przerazić.

Jak informuje Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie „egzaminu gimnazjalnego nie można nie zdać. Liczba uzyskanych punktów nie ma wpływu na ukończenie szkoły. Nawet wówczas, gdy wynik będzie zerowy, gimnazjalista ukończy szkołę pod warunkiem, że w wyniku klasyfikacji końcowej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyska oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej. Wynik egzaminu gimnazjalnego ma znaczenie zarówno informacyjne, jak i selekcyjne. Jest brany pod uwagę przez szkoły ponadgimnazjalne przy przyjmowaniu uczniów do tych szkół”.


DS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl