Co roku wąsy wykorzystywane są jako symbol męskości i narzędzie do prowokowania rozmów o nowotworach jąder i prostaty. Zapuszczają je mężczyźni na całym świecie, aby zwrócić uwagę na pozytywny przekaz kampanii, który mówi o tym, że nowotwór wcześnie wykryty daje szanse na szybkie wyleczenie. Dlatego tak ważne są regularne badania profilaktyczne.
Wrocławska odsłona kampanii Movember odbędzie się w sobotę, 19 października, w Arkadach Wrocławskich. Na parterze centrum handlowego, w godz. 10:00 - 14:00 oraz 14:30 - 19:00, będzie można skorzystać z bezpłatnych badań USG jąder oraz poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.
- Wybraliśmy badania, które są bezbolesne, nieinwazyjne i pozwalają uzyskać wynik od razu. Dlatego panów przed 40stką zapraszamy na 50-minutowe badanie USG, panów starszych z kolei, na pobranie krwi z palca i badanie PSA. Nie, nie będzie palca wiadomo gdzie – mówi organizator akcji Movember Polska, Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.
To już szósta odsłona akcji Movember Polska. Jak co roku hasło kampanii brzmi „Zrób to dla jaj”. Tegoroczną edycję promuje niecodzienna sesja zdjęciowa z udziałem sześciu ambasadorów, występujących wyłącznie w bokserkach, skarpetkach i klapkach. Akcję wspierają YouTuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenterzy telewizyjni Dandris i Mateusz Jędraś, a także brązowy medalista tegorocznych Mistrzostw Świata w Streetliftingu, Juan Zumeta i wreszcie Michał Pałubski, który jest przykładem na to, że z męskim rakiem można wygrać.